I gang – lidt om vejledningen

8 Mar

Så er jeg i gang. Har haft første vejledermøde lidt inden den 1. marts, hvor min specialeperiode officielt startede. Og det var et positivt møde, hvor vejleder med det samme godkendte mit speciale-emne. Og så gik vi i gang med at diskutere vinkler på specialet. Det var lidt svært at diskutere det, da jeg ikke havde nok baggrundsviden til at kunne kredse om noget håndgribeligt. Så det var lidt som at diskutere noget abstrakt. Men det var en god snak, hvor vi blev enige om, hvad jeg skulle starte med at fokusere på i forbindelse med emnet. Og det er, at jeg skal have defineret e-learning. Hvad dækker begrebet mere præcist over? Min hovedvejleder har ikke nok faglig viden om e-learning, meldte han ud som noget af det første, men jeg kunne med det samme komme med et bud på bi-vejleder, der ligger inde med den fornødne viden. Hovedvejleder vil jeg mest bruge til selve business-delen. Nu skal vi bare have bivejleder godkendt hos studienævnet, og vi afventer svar fra dem – som også skal godkende emnet formelt, før det er helt klart i projektbasen. Jeg skulle have haft møde med min bivejleder i går, men så drattede jeg lige om med en ordentlig omgang feber. Håber, jeg kan få et nyt møde med ham næste uge – ellers ved jeg, han er frisk på at vejlede via. chat, hvilket passer mig fint. Jeg har møde nr. 2 med hovedvejleder på mandag, så jeg skal helt sikkert bruge weekenden på at fokusere på specialet. Og så i øvrigt – jeg sender link til denne blog til begge mine vejledere. Det er jo også rart for dem at kunne følge mine tanker sideløbende med selve læsningen og vidensproduktionen, når den går i gang – for så er det formentlig lettere at rådgive og vejlede.

Skriv et svar

