Dagens skimmelæsning

6 Oct

I dag har jeg kastet mig over en stak publikationer fra DI – Dansk Industri – som jeg har fået fra Camilla, en af de andre fra mit hold, som skrev speciale om noget inden for det offentligt-private samarbejde.

Publikationerne er alle sammen holdt i et relativt letlæseligt dansk, og i papirform, så jeg har rigtig streget ud der hvor jeg har fundet interessante oplysninger. Det er DI’s globaliseringsredegørelse 2012, Offentlig-privat samarbejde redegørelse 2011, En 2020-plan med ambitioner – fordi Danmark skal vinde, Ledelse og Innovationskultur, Digital Dagsorden for Danmark og Beredskab af viden og teknologi.

Alle materialer er ikke ligefrem teori eller akademia, og afsenderen er en interesseorganisation for erhvervslivet, men publikationerne har givet mig mange gode baggrundsoplysninger om danske forhold, hvordan Danmark klarer sig indenfor innovation og globalisering.

Mine nøgleord er jo business model innovation, værdiskabelse, den digitale læring og så har jeg fremtidsperspektivet og “The Big Picture” brillerne på. Og så er meget af det jeg har fundet allerede understøttet af diverse teorier jeg har haft fat i, blandt andet af Prahalad & Krishnan.

Så jeg synes bestemt at i dag har været en god, ganske produktiv dag – mest på læsefronten. I morgen vil jeg begynde at forberede mig til næste uges interviews med en investor samt en “kunde” – rektor for en af Danmarks mest fremadsynede, innovative gymnasier. Jeg glæder mig!

Skriv et svar

