Business models

Der er megen snak om forretningsmodeller, og det er også et hyppigt anvendt begreb med mange fortolkninger, alt efter hvilke briller man ser med. Idet mit speciale er pragmatisk orienteret, vil jeg benytte mig af Alexander Osterwalders procesværktøjer. Osterwalder er en af de nyere tænkere bag forretningsmodel-konceptet.

Han har skrevet the Business Model Generation, som præsenterer en række praktisk orienterede procesværktøjer, der alle er teoretisk funderede, og som man kan bruge til at analysere virksomhedens værdier med og hvordan de skaber værdi for kunderne, leverandørerne, samarbejdspartnere og andre interessenter.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: